Skal du ha´ brækspanden frem, når I taler purpose på arbejdet?

Skal du ha’ brækspanden frem, når I taler PURPOSE på arbejdet? Det kommer nok an på, hvordan I taler om det. Mange mennesker er dødeligt trætte af, at den øverste ledelse i deres organisation kopierer Sinek’s WHY og siger: “So ein ding müssen wir auch haben” – og så ruller DET STORE FORMÅL ud på den røde løber. De mennesker, der er trætte, er trætte fordi de længes. De længes efter SELV at bidrage til meningsskabelsen. Kritikerne siger: “Jamen vi kan da ikke have 523 mennesker med forskellige meninger om, hvad organisationens formål er” Jo, det kan vi faktisk godt. Folk er sgu da ikke dumme! Mange vil faktisk gerne bidrage i samtaler om strategier, værdier og formål, så længe det foregår i øjenhøjde. De vil præge meningsskabelsen fordi det – et meget langt stykke hen ad vejen – er oplevelsen af mening der gør, at de går på arbejde. hashtagmeningsskabelse hashtagledelse hashtagwhy hashtagpurpose